slider3-04

slider4-04

slider1-04

slider2-04

насос

Құрметті Съезд делегаттары мен қонақтары!

Бүгін тәуелсіз Қазақстан тарихында алғаш рет филологтар съезін өткізіп отырмыз.
Бұл – егемен еліміздің мәдени, рухани өміріндегі ерекше оқиға.
Бүгінгі іс-шара – өзекті мәселелерді талқылауға мүмкіндік береді деп ойлаймын.
Өйткені, Елбасы Н.Ә.Назарбаев «Қазақстан-2050» стратегиясы: қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауында бізге ауқымды әрі жауапты міндеттер жүктеп отыр.
Қазіргі таңда Қазақстан – экономикалық жағынан іргелі мемлекеттер қатарына қосылған ел.
Білім мен ғылымға, мәдениетке, бала тәрбиесі мен оқытуға, оларды ұлттық патриотизмге тәрбиелеуге ерекше мән беріліп отыр.
Міне, осындай жауапты істің алдыңғы шебінде филологтардың жүруі заңды.
Филология – жазба ескерткіштердің тілін, тарихын, тіл мен әдеби шығармалар арқылы танылатын халық мәдениетінің байлығын зерттейтін ғылымдардың жиынтық атауы.
Танымал ғалым Дмитрий Лихачев филология сөзіне мынадай анықтама берген. «Филология – барлық гуманитарлық ғылымдарды біріктіретін, барша халықтың тіл мәдениетіне негізделген, гуманитарлық білімнің ең жоғарғы формасы».
Қазақстан – елімізді мекендейтін көптеген ұлттардың тілі мен мәдениетін дамытуға жағдай жасап келе жатқан мемлекет. Ал,бүгінде «ұлтты біріктіруші басты фактор қазақ тілі – мемлекеттік тіл болып отыр».
Мемлекеттік тіл – ұлттық саясаттың діңгегі. Сондықтан Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың «Ғасырлар бойы қазақтың ұлт ретіндегі мәдени тұтастығына ең негізгі ұйытқы болған оның ғажайып тілі» деп айтуы да бекер емес. Өйткені Қазақстанның болашағы –қазақ тілінде.
Қазақстанда 100-ден астам ұлт өкілдері ынтымақта, татулық пен бірлікте өмір сүріп жатыр. Бұл қазіргі уақытта жаңа Қазақстанды қалыптастыру мен дамыту үшін өте маңызды.
Сондықтан да Қазақстан халқы «Бір халық – бір ел – бір тағдыр» идеясын жүзеге асыруда.
Съезге қатысушыларға арнаған құттықтау сөзінде Елбасы тілдерді дамытуға айрықша көңіл бөлетінін көрсетті.
Президент ұсынған «Тілдердің үштұғырлығы» жобасының арқасында тіл пәндерінің білім жүйесіндегі рөлі мен орнына ерекше мән беріле бастады.
Бұл жобаны іске асыру қазақстандықтардың елімізде және шет елдерде бәсекеге қабілетті болуына мүмкіндік береді.
Жетекші елдердің тәжірибесі біз таңдаған бағыттың дұрыстығын растап отыр.
Скандинавия елдерінде, Нидерланды, Сингапур сияқты мемлекеттерде халықтың үштен екісі шет тілдерін меңгерген.
Қазақстан филологтарының алдында осындай міндет тұр.
Мұны барлық білім беру сатыларына енгізу қажет.
Біз барша ғалымдар мен филолог-ұстаздарға үлкен жауапкершілік жүктелгенін түсінеміз.
Болашақ ұрпақтың Елбасы қойған міндеттерді лайықты түрде орындауы – сіздер мен бізге байланысты, құрметті ұстаздар!
Біз бұл сенімді ақтаймыз деп үміт артамын.
Құрметті съезд делегаттары мен қонақтары!
Еліміздің білім саласы Елбасының үнемі назарында. Осындай қолдаудың арқасында соңғы жылдары білім жүйесі дамудың жаңа сатысына шықты.
Қазақстандық білім берудің халықаралық беделі өсіп келеді.
Қазақстан ТМД елдері арасынан бірінші болып, әлемдік практикаға сәйкес, өзінің білім беру жүйесінің құрылымын жасады.
Қазіргі уақытта Қазақстан ЮНЕСКО-ның Білімді дамыту индексі бойынша алғашқы жеті елдің қатарына кіреді.
Біріккен Ұлттар Ұйымы Даму бағдарламасының Адамды дамыту индексі бойынша әлемде 69-шы орындамыз және даму деңгейі жоғары елдер тобына кіреміз.
Өткен жылы Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексінде Қазақстан бірден 21 орынға көтерілді.
Халықаралық менеджментті дамыту институтының беделді рейтингінде Қазақстан білім берудің 8 позициясы бойынша жоғары көтерілді.
Олардың ішінде мектептегі білім беру, жоғары білім сапасы т.б. бойынша.
Шет тілін білудің кәсіпорындар сұранысына сәйкестігі бойынша біз бірден 14 орынға жоғары көтерілдік.
Қазақстандық білімнің әлемде танылуына біздің оқушылар мен студенттердің халықаралық олимпиада мен конкурстағы жеңістері өз үлесін қосты.
Соңғы 5 жылда олар әлемдік деңгейдегі 3695 медаль мен наградалар жеңіп алды.
Тілдерді дамыту саласындағы бірқатар негізгі міндеттерді шешу мақсатында жүйелі жұмыстар жүргізілуде.
Біріншіден, бұл – тіл білімі саласындағы педагогтар мен басқа мамандардың сапасын арттыру міндеті.
Бұл бағытта көптеген жұмыстар істелді.
Соңғы жылдары біз жоғары оқу орындарында педагогтарды даярлауға қойылатын талаптарды барынша көтердік.
Педагогикалық білім мазмұны түбегейлі қайта қарастырылуда. Әлемдік озық тәжірибелерді ескере отырып, жаңа білім беру бағдарламаларының спектрі кеңеюде.
Ағымдағы оқу жылында алғаш рет 28 білім беру бағдарламасы сынақтан өтуде. Олар Еуропа мен АҚШ-тың Кембридж, Гарвард, Иллинойс, Йорк және басқа да жетекші жоғары оқу орындарымен бірлесіп әзірленген.
Жаңа оқу жылынан бастап Назарбаев Университетінің және әлемнің 18 елінің сарапшыларының қатысуымен жасалған жаңа бағдарламаларды енгіземіз.
Педагогтің мәртебесі мен беделін көтеру мақсатында өткен жылдан бастап педагогикалық мамандықтарға арналған гранттың құны ұлғайды.
Сапаны арттыру үшін педагогикалық кадрлар даярлайтын жоғары оқу орындарының саны қысқартылды.
Бұл практика жалғасатын болады – мұғалімдерді еліміздегі ең үздік жоғары оқу орындары ғана даярлауы тиіс.
Педагогтарды даярлауда Назарбаев зияткелік мектептері мен Назарбаев Университетінің ең озық тәжірибесін енгізетін боламыз.
Оқытудың қазіргі заманғы әдістемесі мен технологиялары енгізілуде: микрооқыту, модельдеу, рөлде ойнау, топтық жоба, эссе, кейс-стади, портфолио.
Осы жылы алғаш рет бірінші сыныптан бастап ағылшын тілі оқытыла бастайды.
Осы жобаны іске асыру үшін 2012-2013 оқу жылынан бастап 15 жоғары оқу орнында көп тілді пән мұғалімдері даярлана бастады.
Сондай-ақ, филолог кадрларға деген сұраныс артуда. 2013-2015 жылдары 4000-ға жуық маман талап етілсе, болжам бойынша 2020 жылға дейін 10 000-нан астам филолог қажет.
Жоғары білімді филологтарды – 34, магистрлерді – 29, PhD докторларды – 3 жоғары оқу орны даярлайды.
8 мамандық бойынша 36 000-нан астам адам білім алады, олардың 8 мыңнан астамы – мемлекеттік тапсырыс бойынша оқиды.
Оларға деген сұраныс жоғары. Жыл сайын филологиялық мамандық бойынша бітірушілердің 85%-дан астамы жұмысқа орналасады.
Екіншіден, оқушылар мен студенттердің функционалдық сауаттылығын қалыптастыру өзекті мәселе болып отыр.
Бұл орайда филологиялық пәндердің маңызы өте зор. Өйткені, жалпы және коммуникативті функционалдық сауаттылық осы пәндердің негізінде қалыптасады.
Өкінішке орай, көбінесе біздің балаларымыз шығарма, эссе жазғанда өз ойларын жеткізе алмайды, сөйлеу дағдысы қалыптаспаған, әдебиетке қызықпайды.
Бұл филологиялық мәдениеттің жетіспейтінін көрсетеді.
Орта және жоғары білімді функционалдық сауаттылықты қалыптастыруға қайта бағыттау, білім беру бағдарламаларын қайта құру – бұл мәселені шешуге мүмкіндік береді.
Үшіншіден, филологиялық білімнің тартымдылығы мен табысты беделін арттыру.
Ағымдағы жылы педагог қауыммен бірлесіп, білім мен ғылым саласындағы кәсіптік стандарттарды әзірлеуге кірісеміз.
Кәсіптік стандарттарда осы кәсіпке қойылатын ең жаңа талаптар анықталады.
Атап айтқанда, журналист, редактор, PR-маман, баспа менеджері сияқты кәсіптердің кәсіптік стандарттарында филологиялық даярлық пен филологиялық мәдениетті тереңдетуді талаптардың бірі ретінде алу қажет.
Төртіншіден, жоғары оқу орындарындағы педагогикалық құрамның сапалы деңгейін арттыру.
Өткен жылдан бастап, алғашқы 300 пән оқытушысы әлемдік педагогиканың соңғы жетістіктерін ескере отырып, біліктілікті арттыру курстарынан өтті.
«Болашақ» бағдарламасы бойынша педагогтер мен ғалымдардың ғылыми тағылымдамадан өту жүйесі толығымен іске қосылды.
Одан Л.Гумилев атындағы ЕҰУ-дің, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-дің, Е.Бөкетов атындағы ҚарМУ-дің және М.Әуезов атындағы ОҚМУ-дің 20 оқытушысы өтті.
Бұл жұмыстың ауқымы осы жылы кеңи түсетін болады.
Бесіншіден, филологиялық білімнің әлеуметтік маңызы.
Олар адамды адамгершілік, азаматтық, көркем және рухани құндылықтарды іздеуге ынталандыруы тиіс. Филолог мұғалімдердің ұлылығы – осында.
Филологиялық білімнің дәстүрі мен сабақтастығын сақтауды да ұмытпау керек.
Мысалы, студенттерді ауылды жерлерде, халық тілінің қаймағын бұзбай қолданатын жерлерде фольклорлық және диалектологиялық практикаларға жіберу дәстүрі үзіліп қалды.
Қазіргі филологиялық білімде мұндай кемшін тұстар жетерлік.
Сондықтан бүгін Съезд қатысушыларына филологтарды даярлаудың дәстүрлі және жаңа тәсілдерін жүйелі түрде талқылауды ұсынамын.
Енді осы саладағы білім мен ғылымды дамыту үшін барынша маңызды бағыттар туралы тоқталып өтейін.
Жаңа Стратегияға сәйкес Қазақстандағы көптілді азаматтар үшін көп мәдениетті білімді меңгеру маңызды шарттардың біріне айналды.
Елбасы «Қазақстан бүкіл әлемде халқы үш тілді пайдаланатын жоғары білімді ел ретінде танылуға тиіс» деп атап өтті.
2011-2020 жылға дейінгі Білім беруді дамыту, Тілдерді дамытудың мемлекеттік бағдарламаларына және «Тілдің үштұғырлығы» мәдени бағдарламасына сәйкес 2020 жылға қарай мектеп бітірушілердің барлығы қазақ тілін 100% біліп, тұрғындардың 90%-ы орыс тілін, 20%-ы ағылшын тілін меңгеруі тиіс.
Қазақстанда енгізіліп жатқан көптілді білім беру бағдарламасы бірегей болып табылады және шетелдік аналогтарға қарағанда, үш тілде қатар оқытуды көздейді.
Осы бағыттағы жұмыстарға тоқталып өтейін.
Қазақ тілі түркі әлеміндегі ең бай және көркем тілдердің бірі екенін баршаңыз жақсы білесіздер. Қазіргі уақытта ол мемлекеттік тіл ретіндегі рөлін толық орындауда.
Осы бағытты барынша дамыту үшін тілдік ортаны құрудың маңызы өте зор.
Тілдік орта балабақшадан бастап қалыптасады. Сондықтан білімнің бұл деңгейіне ерекше назар аударамыз.
Қазіргі уақытта әлем ерте оқытуға көшуде. Өйткені бала бұл жаста білімді тез меңгереді.
Сонымен қатар осы жастағы балалар лингвистикалық білімге бейімділігімен ерекшеленеді.
Осы бағытта көп жұмыс атқарылды.
Егер Қазақстанда ғасыр басында мектепке дейінгі ұйымдардың 25%-ы ғана мемлекеттік тілде болса, қазіргі уақытта олар 70%-ға жуық, оларда 53% бала тәрбиеленуде.
Осы ретте 93 мыңнан астам орыс және басқа ұлт балалары қазақ тілде тәрбиеленетін балабақшалар мен шағын орталықтарға барады.
Яғни, мектепке дейінгі тәрбие тіл қатынастарын мемлекеттік реттеу саласына мейлінше батыл еніп отыр.
Қазақ тілінде оқытатын орта мектептердің саны тәуелсіздік жылдары 1000-нан астамға ұлғайды. Қазір олардың саны – 3819.
Қазіргі уақытта балалардың 64,5%-ы қазақ тілінде оқиды.
Сонымен қатар, қазақ тілін мемлекеттік тіл ретінде оқыту әдістемесі жаңғыртуды талап етеді.
Сондықтан, тілді оқыту саласындағы маңызды мәселенің бірі – қазақ тілін әлемдік тәжірибе негізінде деңгейлеп меңгеру жүйесін енгізу болып табылады.
Қазіргі кезде интернетте «Еуропалықтардың қазақ тілін оқытуға арналған әдістемені әзірлегені» туралы сілтемелер көптеп кездесіп жатады.
Корреспонденттік оқытудың халықаралық еуропалық мектебін де жарнама жасап, оны Қазақстанда таратуда.
Бұл жайттың қаншалықты жақсы, жаман екенін білмеймін, бірақ ол жұмыс жасауда.
Ал, біздің лингвистеріміз қайда қарап отыр?
Бұл бастаманы жедел түрде іліп әкетіп, қолға алуымыз қажет!
Білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасы тілді меңгерудің халықаралық стандарты негізінде мемлекеттік тілді «балабақша – мектеп – колледж – жоғары оқу орны» үздіксіз оқыту жүйесін енгізуді қарастырады.
Мұндай жүйе орыс тілді мектептерге 2010-2011 оқу жылынан енгізіле бастады.
Оның концептуалды негізі – тілдерді деңгейлеп меңгеру жүйесі болып табылады. Ол Еуропа Кеңесінің «Шет тілін меңгерудің жалпы еуропалық құзыреті» атты құжатта көрсетілген.
Бұл бағытта көп жұмыс істеуіміз қажет. Әдістемені, оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендерді әзірлеп, жетілдіру керек.
Біздің Министрлікте қазақ тілін білу деңгейін бағалаудың алты деңгейлі ҚАЗТЕСТ жүйесі құрылды. Ол TOEFL және IELTS халықаралық стандарттары негізінде жасалған.
Қазіргі уақытта тілді меңгеру жүйесінің деңгейлері бойынша мемлекеттік стандарттар әзірленіп, бекітілді.
Әрбір деңгей бойынша 60 мың тест тапсырмасынан тұратын қор құрылды.
Бұл – үлкен жетістік.
Енді біз жоғары оқу орындарында қазақ тілін деңгейлеп оқытуды енгізуіміз қажет.
Барлық білім беру жүйесі бойынша қазақ тілін үздіксіз деңгейлеп оқытудың мемлекеттік стандартын әзірлеуіміз қажет.
Бұл ретте білім беру мазмұнын құрастырудың халықаралық парадигмасын және «оқушыға центрленген» тәсіл үрдісін ескеруіміз тиіс.
Бұл модель күтілетін нәтижелер мен біліктілікке шоғырланады.
Болон процесі іске асырылған кезден бастап оқыту мен тәрбиеленудің жоспарланған нәтижелері стандартталуда.
Осындай стандарттауға негізделген МЖБС нысаны РIZA мен TIMSS-та көшбасшы елдердің білім беру жүйесінде қолданылады.
Бұл ретте білім беру нәтижелері нақты белгіленген және сөзсіз өлшемге жатады.
Ол оқу бағдарламаларының мазмұны мен оқу кестесін, оқыту стратегиясы мен әдәстерін, бағалау процесін, білім беру ортасын, біліктілікті арттыруды және т.б. анықтайды.
Сонымен қатар, қазақстандықтардың лингвистикалық капиталын сақтау және нығайту да өзекті мәселе.
Бұл тұрғыда жұмыс ең басты үш бағыттан тұрады.
Бірінші – орыс тілін меңгеру деңгейін сақтау.
Бұл – Елбасы атап өткендей, қазақстандықтардың тарихи және бәсекеге қабілетті басымдығы.
Білім беру жүйесін жаңғырту, әсіресе, функционалдық сауаттылықты қалыптастыру шеңберінде орыс тілін оқыту әдістемесін жаңарту қажет.
Оқушылардың көпэтникалық құрамын ескере отырып, екінші тіл ретінде орыс тілін оқыту – өзекті мәселе болып табылады.
Екінші бағыт – этностар тілдерін дамыту үшін жағдай жасау. Бұл Қазақстан мәдениеті тілдерінің саналуандығын қалыптастырады.
Үшінші – ағылшын тілін оқыту.
Ағылшын тілін меңгеру, Елбасы айтып өткендей, «лингва франкасын» меңгеру біздің еліміздің әрбір азаматына өмірдегі шексіз жаңа мүмкіндіктерді ашады.
Осы мақсатта мектепке дейінгі ұйымдарда ағылшын тілін меңгеруді дамытатын боламыз.
Биылғы жылғы 1 қыркүйектен бастап 1-сыныптан ағылшын тілін оқыту енгізіледі.
Кейін жекелеген пәндерді ағылшын тілінде оқытуды мектептерге кезең-кезеңмен енгіземіз.
Бұл үшін 2012 жылдан бастап жоғары оқу орындарында ағылшын тілінде білім беретін педагогтерді өз мамандығы бойынша оқыту басталды.
Магистратура және докторантураға түсу үшін TOEFL бойынша тест тапсыратын болады.
Назарбаев зияткерлік мектептерінің желісін кеңейту жоспарлануда. Сонымен қатар, үш тілде білім беретін мектептердің (қазір мұндай мектептердің саны - 90) санын көбейту қарастырылуда.
2020 жылы жаратылыстану-математика циклындағы пәндерді ағылшын тілінде оқытатын педагогтер үлесін 15%-ға көбейту жоспарлануда.
Отандық филологияның маңызды міндеттері:
* әдебиетті қазақ және орыс тілдерінде оқытуды және зерделеуді жетілдіру;
* мәтінді тек түсініп қана қоймай, өзі құрастыра білу, өз көзқарасын қорғау, өз бетінше ойлау, талқылау дағдысын дамыту үшін оқушылардың эссе жазу практикасын кеңейту;
* қазақ тілді IT-мамандарын дайындауды түбегейлі кеңейту және т.б
Қазақ тіліндегі оқулықтар мен басқа да әдебиеттерге жалпы талдау жүргізу қажет.
Олардың мазмұны қазіргі қазақ тілі нормаларына сәйкес келе ме? Міне осы тұрғыдан сараптама жұмыстарын жасау керек.
Жастарды патриоттық тәрбиелеу мақсатында барлық техникалық жоғары оқу орындарына «Қазақстантану» гуманитарлық пәнін, ал, қоғамдық гуманитарлық мамандықтарға «Ұлттық концептология» пәнін енгізу қажет.
Ерекше міндеттердің бірі – Ұлттық қазақ тілі корпусын қалыптастыру.
Әлемнің жетекші елдерінде базалық мемлекеттік тілдері ұлттық корпустарын құру қазіргі кезде маңызды тарихи-мәдени және саяси іс-шаралардың қатарына жатады.
Тілдің ұлттық корпусы, бұл – нақты тілде ақпараттың барлық типтері мен түрлерін ауқымды түрде жинақтау. Оны өңдеу, жіктеу және талдау жөніндегі IT-технологиялар.
Яғни, тіл білімінің жаңа деңгейін жетілдіру.
Ұлттық корпус тіл құндылығын сақтауға, уақыт талабына сай дамуын қадағалауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, филолог емес адамдардың өзіне тіл ережелерін сақтап, оқып-үйренуге көмектеседі.
Бұл – біздің еліміз үшін өте өзекті болып табылады.
Мұндай жұмысты күшейту үшін Тіл білімі институты базасында Корпустық лингвистика орталығын құруды орынды деп есептейміз.
Осы орталық арқылы Қазақстан филологтарының қызметін үйлестіруге және жүйелендіруге болады.
Әрине, филологтармыздың маңызды міндеттерінің бірі – қазақ жазуын латын графикасына көшіру.
Ғалымдардың алдағы кезеңдегі міндеті – осындай көшулердің халықаралық тәжірибесін жан-жақты зерделеу.
Қандай проблемалар туындағанын олардың қалай шешілгенін Қазақстан үшін қандай ұсыныстар болатынын анықтау.
Бұл– өте маңызды міндет.
Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев айтқандай, «Тілден артық қазына жоқ».
12 ғасырдағы парсы ақыны Мухаммед Ас-Самарканди: «Біз жер бетінен кетеміз, бірақ сөзіміз мәңгілік қалады» деген екен.
Бұл пікір, ең алдымен филологтарға қатысты.
Құрметті әріптестер!
Бұл Съезде Қазақстан филологиясын дамытудың жай-күйі мен келешегі кеңінен талқыланады деп ойлаймын.
Ең бастысы – сіздерден нақты ұсыныстар күтеміз. Оларды мұқият талдап, сіздермен бірге жүзеге асырамыз.
Осындай съездерді тұрақты түрде өткізетін боламыз.
Мұндай іс-шаралар ұстаздарға білім жүйесін дамытудың өзекті мәселелерін талқылауға мүмкіндік береді.
Филологтар рөлін арттыру мақсатында Филологтар қауымдастығын құруды ұсынамын.
Жақсы тәжірибе – өміршең. Кезінде математиктер, биологтар, тарихшылар қауымдастығы құрылған болатын. Олар уақыт пен заман талабына сәйкес ұсыныстар беріп, осы салалардың дамуына ықпал етуде. Филологтар қауымдастығы да осындай талап пен талғам биігінде болады деген ойдамыз.
Съезд жұмысы Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың стратегиялық бағытын іске асыруға және филологиялық ғылым мен білімді одан әрі дамытуға өз үлесін қосады деп сенемін.
Баршаңызға шығармашылық табыс, кәсіби ізденіс және мықты денсаулық тілеймін!
Назарларыңызға рахмет!

 

 

Фотогалерея


Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/orleu-pvl.kz/so.orleupvl.kz/modules/mod_sp_simple_gallery/helper.php on line 25